Ta strona używa ciastek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.

× Dowiedz się więcej

Szkoła offroadu Isuzu

Pickup w mieście

Eksploatacja pickupa w mieście

Pickup i miasto? Czemu nie. Pięciometrowe nadwozie to nie rzadkość. Na miejskich ulicach nie brakuje Audi A8, Mercedesów klasy S czy BMW 7. Samochody typu pickup z pewnością mają jedną przewagę – wyżej posadowione nadwozie, które polepsza widoczność na zewnątrz.

Kilka wskazówek dotyczących eksploatacji pickupa w mieście:

Po pierwsze - kabina

Po pierwsze - upewnij się, w jakim celu będziesz używał pojazdu. Jeśli pickup ma służyć głównie jako samochód transportowy, warto zastanowić się nad wersją z pojedynczą kabiną lub tzw. półtorej kabiny. W takim wypadku znacznie zwiększamy potencjał transportowy pickupa.

W miejskich dostawach Isuzu radzi sobie dobrze - warto zainteresować się nadwoziem z pojedynczą kabiną

Po drugie - skrzynia biegów

Po drugie – skrzynia biegów. Automatyczna przekładnia to wybawienie podczas typowej dla miasta jazdy. Zamiast zmieniać biegi, można skupić się na prowadzeniu, parkowaniu i trzymaniu kierownicy obiema rękami.

Warianty z automatyczną skrzynią wykazują dużą chęć do miejskiej jazdy

Ręczna skrzynia w mieście nie pomaga

Po trzecie - napęd

Po trzecie – miejska jazda w znakomitej większości wypadków nie wymaga używania trybu napędu na obie osie. Wystarczy standardowy – 2H. Taki nawyk zredukuje zużycie paliwa oraz elementów układu napędowego. Jednak przy opadach deszczu, śniegu lub gołoledzi napęd na dwie osie jest stanowczo wskazany.

Nie zalecamy jednak parkowania z „zapiętym” napędem 4x4 – to wysiłek dla napędu i kierowcy. Po zakończeniu parkowania warto złożyć lusterka – zyskujemy dodatkowe „centyle” i redukujemy ryzyko ich porysowania przez innych parkujących.

Potrzeba aktywacji trybu 4H w mieście zachodzi rzadko

Po zakończeniu parkowania warto za pomocą przycisku złożyć lusterka

Parkowanie równoległe w centrum miasta nie jest problemem

Po czwarte - manewrowanie

Po czwarte – typowy dla pickupów promień skrętu nie ułatwia manewrowania. Należy mieć to na uwadze. Standardowy rozmiar miejsca parkingowego wystarczy, aby się zmieścić. Ale na styk. Warto wyposażyć się w czujniki parowania i/lub kamerę cofania. Terenowy charakter auta sprawia, że krawężniki nie są żadną przeszkodą – zwykle nie trzeba specjalnie przed nimi zwalniać.

Po piąte - jazda miejska

Po piąte – niektórzy producenci (np. Toyota) oferują pickupy z napędem 4x2. Ich możliwości w jeździe terenowej są ograniczone. Za to w miejskim środowisku sprawdzają się relatywnie dobrze. Przy takim wykorzystaniu pojazdu, wariant 4x2 sprawdza się dobrze, no i nie trzeba dopłacać za rozwiązania 4x4.

Poza centrum miasta D-Max wygodą dorównuje typowej osobówce

Kierowca pickupa ma dużo lepszą widoczność do przodu, niż jego koledzy w innych autach osobowych

top