Ta strona używa ciastek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.

× Dowiedz się więcej

Szkoła offroadu Isuzu

Zabudowy Pickupa

W krajobrazie Arizony najczęściej pojawiają się otwarte pickupy bez zabudowy. Klimat tego regionu – i wielu innych w USA - oraz przyzwyczajenia Amerykanów nie nakłaniają do stosowania żadnych dodatków do skrzyni ładunkowej. W Europie jest już inaczej. Szczególnie w Polsce. Warto mieć wiedzę na temat różnego rodzaju zabudów.

Pragmatyka

Wybór zabudowy do pickupa może okazać się nie taki prosty. Głównym powodem jest dość obszerna paleta takich produktów. Zabudowa płaska, roleta, zabudowa wysoka (na poziomie dachu kabiny),... Jest w czym wybierać. Zabudowy kempingowe nie są rzadkością. Z pojazdu typu pickup można zrobić terenowego kampera. Takie auta jak Isuzu D-Max są doskonałą bazą do realizacji tego typu projektów.

Przykład wykorzystania dachu zabudowy wysokiej

Demontaż zabudowy umożliwia przewóz wysokich przedmiotów

Demontaż zabudowy umożliwia przewóz wysokich przedmiotów

Skrzynia ładunkowa została wyłożona materiałem ochronnym (tworzywo sztuczne), zaś skrzynia miękkim materiałem

Skrzynia ładunkowa została wyłożona materiałem ochronnym (tworzywo sztuczne), zaś skrzynia miękkim materiałem

Solidne zaciski mocujące zabudowę do nadwozia oraz czerwony zaczep transportowy

Solidne zaciski mocujące zabudowę do nadwozia oraz czerwony zaczep transportowy

POTRZEBY

Czasami nie warto inwestować w różnego rodzaju adaptacje – wszystko zależy od potrzeb użytkownika. Niekiedy w pełni wystarczy otwarta skrzynia ładunkowa. Przewóz odpornych na działanie deszczu / śniegu konstrukcji o wysokim gabarycie będzie najwygodniejszy bez stosowania zabudowy.

W pickupie powinny znajdować się fabryczne, metalowe zaczepy transportowe – są one niezbędne do prawidłowej i bezpiecznej instalacji ładunku. Warto zaopatrzyć się w markowe pasy transportowe z mechanizmem ściągającym. Te nawyki mają niebagatelny wpływ na skuteczność przewozu.

Metalowe, ostro wykończone ładunki (konstrukcje stalowe, kamienie, …) mogą już po jednym transporcie uszkodzić polakierowaną powierzchnię skrzyni ładunkowej. Przy kupnie pojazdu można rozważyć zakup polimerowego wykończenia ochronnego. Gumowa mata na podłogę redukuje poślizg ładunku.

Zabudowy

Pełna, wysoka nadbudowa to bardzo praktyczne rozwiązanie. Skrzynia ładunkowa jest w stanie pomieścić wysokie przedmioty. Górna krawędź (dach nadbudowy) jest na tej samej wysokości, co dach kabiny pasażerskiej. Dach samej zabudowy zwykle pozwala na poddanie go obciążeniu, co umożliwia montaż dużego bagażnika lub namiotu dachowego.

Zabudowa bez skośnego dachu - wydajne wykorzystanie objętości

Zabudowa bez skośnego dachu - wydajne wykorzystanie objętości

Dobrze zaprojektowana, niemal sportowa nadbudowa

Dobrze zaprojektowana, niemal sportowa nadbudowa

Mechanizm uchylania bocznych okien zabudowy

Mechanizm uchylania bocznych okien zabudowy

Możliwość otwierania samej szyby oraz dolnej klapy

Możliwość otwierania samej szyby oraz dolnej klapy

W razie potrzeby nadbudowę można zdemontować, nie jest ona instalowana na stałe. Wysokie nadbudowy są dostępne w wersji przeszklonej oraz pełnej, zabudowanej. Prawidłowy, dopasowany do danego modelu zestaw obejmuje nadbudowę oraz trzecie światło „stop” wraz z instalacją podłączeniową. Często można spotkać się z zabudowami wyłożonymi od wewnątrz miękkim materiałem. Nie jest rzadkością także doprowadzenie instalacji pod oświetlenie, co bardzo często ułatwia załadunek lub rozładunek po zmroku.

W przypadku Isuzu tego rodzaju zabudowę można zamówić za dodatkową opłatą kształtującą się w przedziale 9 606 – 13 308 zł (brutto).

Na rynku w ofertach różnych producentów można spotkać zabudowy ze skośnym dachem. Są one nieco mniej praktyczne od wyżej opisywanych, ale dodają sportowy pierwiastek.

Zobacz zabudowy Isuzu D-max

Płaskie rozwiązanie

Kolejnym wariantem jest płaska zabudowa – biegnąca na poziomie dolnej krawędzi tylnego okna. Kierowca doceni takie rozwiązanie – dużo lepsza widoczność do tyłu. Oczywiście parametry przewozowe są nieco gorsze niż w poprzednim przypadku. Objętość skrzyni jest ograniczona płaską zabudową. W znakomitej większości zabudowy (różnego rodzaju) mają możliwość zamykania na klucz, co dodatkowo chroni nasz ładunek.

Dostęp do bagażu chroni dodatowy zamek

Dostęp do bagażu chroni dodatowy zamek

Klapa odchylana jest przy pomocy pneumatycznych siłowników

Klapa odchylana jest przy pomocy pneumatycznych siłowników

Estetyczna, płaska zabudowa z orurowaniem oraz trzecim światłem stop

Estetyczna, płaska zabudowa z orurowaniem oraz trzecim światłem stop

Roleta skutecznie chroni ładunek przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi

Roleta skutecznie chroni ładunek przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi

Na spodniej części klapy widoczne oświetlenie skrzyni ładunkowej

Na spodniej części klapy widoczne oświetlenie skrzyni ładunkowej

Otwieranie klapy ułatwiają pneumatyczne siłowniki. Isuzu oferuje produkty, które można w bardzo prosty i szybki sposób zdemontować. Nie potrzeba do tego specjalistycznego zestawu narzędzi. W ofercie Isuzu znajdziemy również dodatkowe, dopasowane do zabudowy orurowanie przy tylnej szybie (wraz ze światłem „stop”). Płaskie zabudowy są wykonywane z różnych materiałów. Oferta Isuzu obejmuje zabudowy z wytrzymałego i lekkiego tworzywa sztucznego oraz z metalu (aluminium). Ciekawym rozwiązaniem jest również zwijana, wytrzymała roleta. Cechuje ją wygoda w użyciu.

Nowoczesne zabudowy nie szpecą samochodu. Wręcz przeciwnie – współczesny rynek proponuje fajne, ciekawie zaprojektowane elementy, które mogą stać się ozdobą pojazdu. W wielu przypadkach warto wyposażyć pickupa w zabudowę. Ich funkcjonalność znacząco ułatwia codzienne użytkowanie pojazdu.

top