Ta strona używa ciastek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.

× Dowiedz się więcej
wywrotka

Samochody SPECJALISTYCZNE

Wywrotka

Pomysł wyposażenia pikapa w otwartą platformą ładunkową czy wywrotkę nie jest nowy. Samochody tego typu powstają na całym świecie i doskonale sprawdzają się w pracy, w różnych warunkach terenowych. Prezentowana zabudowa została jednak zaprojektowana i wykonana przez polska firmę ROMCAR. Jest to pierwsza tego typu, bazująca na pikapie, profesjonalna konstrukcja która powstała w naszym kraju.

Bazą do budowy wywrotki był Isuzu D-Max z pojedynczą kabiną i napędem na 4 koła. Po zdemontowaniu oryginalnej skrzyni ładunkowej, wykonano pomiary fabrycznych punktów mocowania i rozpoczęto prace nad projektem. Rama pomocnicza, wykonana została ze stali i zabezpieczona przed korozją, metodą ocynku galwanicznego. Została tak zaprojektowana, że jej montaż nie wymaga żadnych przeróbek w pojeździe bazowym.

Isuzu D-Max wykorzystuje oryginalny tylny most, wał napędowy, zbiornik paliwa, wydech oraz oryginalne zawieszenie. Dzięki temu wywrotka może być serwisowana w dowolnym autoryzowanym serwisie Isuzu. Inżynierowie z ROMCAR zastosowali hydraulikę kipra renomowanego szwedzkiego producenta HYDRAULFUNKTION AB. Produkty tej firmy cechuje wysoka bezawaryjność oraz prostota serwisu. Kiper uruchamiany jest sterownikiem na długim kablu i może być obsługiwany z kabiny, a także wtedy, kiedy kierowca opuszcza pojazd w celu obserwacji procesu wywrotu.

wywrotka 1
wywrotka 2

Platforma ładunkowa, o wymiarach 2400x1900x400mm, została wyposażona w aluminiowe, szybko demontowane burty. Specjalna konstrukcja dwóch par zawiasów tylnej burty umożliwia otwieranie jej od dołu, jak w typowej wywrotce a także tradycyjne, od góry jak w większości pojazdów skrzyniowych. Dzięki zawiasom kulowym skrzyni oraz kołysce, w której zamontowano siłownik hydrauliczny, wywrót ładunku możliwy jest tradycyjnie do tyłu oraz na prawą lub lewą stronę samochodu. Podłogę skrzyni ładunkowej wykonano z arkusza szwedzkiej trudno ścieralnej blachy firmy Domex.

Sama skrzynia ładunkowa, w zależności od preferencji klienta może być wyposażona w burty o wysokości 300, 400 i 500mm. Niezmienna pozostaje przednia atestowana ściana kipra, która wraz z siatką wytrzymuje obciążenie pionowe 400kg. Maksymalna ładowność Isuzu D-Max wywrotki to 920 kg. Masa samochodu gotowego do jazdy to 2080kg a maksymalna masa całkowita to 3000kg. Homologacyjnie Isuzu D-Max może holować przyczepę o DMC 3500kg.

Dzięki swoim wymiarom i nie wielkiej szerokości samochód sprawdzi się na każdej budowie położonej w ciasnym centrum miasta, w gospodarstwie rolnym na osiedlach mieszkaniowych, w którego drogi wewnętrzne często nie wjedzie pełnowymiarowa ciężarówka. Samochód w takiej specyfikacji może być także wyposażony w pług czy posypywarkę co jeszcze rozszerza wachlarz jego zastosowań. Ceny gotowej wywrotki Isuzu D-Max zaczynają się od 95000 netto.

wywrotka 5
wywrotka 6

Dane techniczne Isuzu D-Max Single Cab Wywrotka ROMCAR

Silnik:

2.5T o mocy 163KM i 400Nm

Skrzynia biegów:

Manualna 6 biegowa

Ładowność:

920kg

Masa pojazdu gotowego do drogi:

2080kg

Dopuszczalna masa całkowita:

3000kg

Długość:

5315mm

Szerokość:

1900mm

Wysokość:

1895mm

Wymiary skrzyni ładunkowej:

2400x1900mm

Wywrót:

Trójstronny

Koła:

245/70R16

top